با برپایی نمایشگاه مجازی محقق می شود
برگزاری دیجی كالای حوزه هوافضا در كشور
بست روید: یک تیم نوآور درصدد است تا در تابستان سال جاری نمایشگاه مجازی هوافضا را با مشارکت شرکت های تولیدکننده این حوزه برگزار کند.
مهران محمدزاده، مدیر گروه تیم نوآور نمایشگاه هوایی مجازی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به برگزاری نمایشگاه هوایی مجازی، اظهار داشت: با توجه به این که حوزه هوافضا از حوزه های مورد علاقه طیف وسیعی از مردم است و لبه فناوری و مظهر پیشرفت هرکشوری محسوب می شود؛ در سطح بین الملل در زمان های از قبل تعیین شده، نمایشگاه های هوافضا در کشورهای مختلف برگزار می گردد.
وی نمایشگاه های هوافضا را محلی برای معرفی و فروش محصولات شرکت های مطرح از قبیل ایرباس و بوئینگ دانست و افزود: اما با توجه به این که این نمایشگاه ها در بازه های زمانی چند روزه و در کشور خاصی برگزار می گردد و بازدید تعدادی از آنها محدود به مدیران و کارشناسان حوزه هوایی است، بدین جهت عامه مردم فرصت بازدید از این نمایشگاه ها را ندارند و از طرف دیگر هزینه های رفت و آمد نیز چالش دیگری است که پیش روی آنها قرار دارد.
محمدزاده اشاره کرد: بر این اساس با راه اندازی نمایشگاه هوایی مجازی، این فرصت برای کلیه علاقه مندان فراهم می شود که در هر زمان و مکانی از منزل یا محل کار خود از نمایشگاه هوایی مجازی برگزار شده، بازدید کنند و از طرف دیگر شرکت های تولیدکننده محصولات هوایی نیز می توانند با هزینه خیلی کمتر به معرفی محصولات خود بپردازند.
وی عدم ایجاد محدودیت در زمان معرفی محصول و تحمیل هزینه جابجایی و غرفه سازی را از دیگر مزایای برگزاری نمایشگاه مجازی هوافضا نام برد.
مدیر گروه تیم نوآور نمایشگاه هوایی مجازی با تاکید بر اینکه کلیه افراد می توانند از این نمایشگاه بازدید داشته باشند، افزود: کلیه نهادهای دولتی و خصوصی تولید کننده محصول هوایی می توانند در این نمایشگاه غرفه داشته باشند و به معرفی و تبلیغ محصولات تولیدی خود بپردازند.
وی درباب مشارکت نهادهای مالی مانند صندوق های پژوهش و فناوری در این نمایشگاه، اشاره کرد: تا حالا جلسات حضوری با نهادهای مالی و صندوق های پژوهش و فناوری را برای حضور و معرفی این نمایشگاه برگزار کردیم، ولی حمایتی از این رویداد نکردند و تنها مرکز رشد پژوهشگاه هوافضا بوسیله واگذاری محل استقرار هسته نوآور نمایشگاه هوایی مجازی از تیم ما حمایت کرده است.
محمدزاده با اشاره به رویکرد تجاری سازی این نمایشگاه برای محصولات دانش پایه حوزه هوافضا، تصریح کرد: این رویداد و نمایشگاه هوایی مجازی می تواند محلی برای معرفی توانمندی ها و قابلیت های محصولات هوایی ملی و بین المللی و تجاری سازی فناوری ها و محصولات دانش بنیان پایه هوافضا موثر باشد و نقشی مشابه دیجی کالای هوافضایی را در سطح ملی و بین المللی بازی کند.
وی زمان رونمایی و معرفی نهایی نمایشگاه هوایی مجازی را در تابستان سال جاری دانست و اظهار داشت: محصولات فناورانه عرضه شده در این نمایشگاه در زمینه های هواپیما، بالگرد، پهپاد، موتور و یا سایر زیرسامانه های در رابطه با محصولات هوافضایی است. همین طور می تواند زیرساخت های تست و آزمون در حوزه هوافضا در سطح نهادهای دولتی و خصوصی و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را نیز معرفی نماید.
به گفته ی ایشان، سایت نمایشگاه هوایی مجازی به آدرس www.virtualAerospacExpo.com است.
منبع: بست روید
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید