وزیر ارتباطات خبر داد:

آخرین آمار از تعداد کاربران پیام رسان های ایرانی

آخرین آمار از تعداد کاربران پیام رسان های ایرانی

به گزارش بست روید، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه روزانه چک می نماییم که چند کاربر جدید به پلتفرم های داخلی اضافه می شود، ابراز امیدواری کرد این مسیر تا پیوستن همه مردم و استفاده از پیام رسان ها ادامه داشته باشد.


به گزارش بست روید به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور عصر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از فاز اول اتصال مقابل پیام رسان ها به یکدیگر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا، در رابطه با جدید ترین آمار از تعداد کاربران پیام رسان های ایرانی با عنایت به فعال شدن قابلیت اینترکانکشن، اظهار نمود: برای مشاهده کردن اثر این توانایی، حداقل باید یک ماه بگذرد اما حالا آخرین آماری که داریم، تعداد کاربر فعال ماهانه پیام رسان ایتا، ۲۲ میلیون نفر شده است؛ یعنی در یک ماه حداقل یک مرتبه از آن بهره برده اند.
وی ادامه داد: پیام رسان بله، حدود ۱۶ و نیم میلیون، سروش پلاس حدود ۱۰ و نیم و روبیکا حدود ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. همینطور کاربر فعال روزانه آنها متفاوت می باشد اما چیزی که هر روز چک می کنم اینست که روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلت فرم ها اضافه می شود و امیدواریم این مسیر تا پیوستن همه مردم عزیز و استفاده از پیام رسان ها ادامه داشته باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا قابلیت اینترکانکشن بر روی برخی پیام رسان ها به وجود نیامده است اظهار داشت: سایر پیام رسان ها در حال کار روی این مسئله هستند و به علت این که به هموطنان قول داده بودیم که این امکان تا پایان فروردین ایجاد می شود، چهار پیام رسان به این زمان رسیدند، ان شالله بقیه پیام رسان ها هم به مرور اضافه خواهند شد.
زارع پور افزود: در حال حاضر برخی پیام رسان ها نسخه وب این امکان را هم دارند و تلاشمان اینست که کوتاهترین زمان ممکن همه پیام رسان ها این امکان را ایجاد کنند و قدم بعدی هم طراحی بر روی برنامه است. قدم بزرگ اول ارسال پیام بود و در قدم های بعدی تشکیل گروه و کانال و فاز آخر تماس صوتی و تصویری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با جزئیات مرکز تبادل پیام هم خاطرنشان کرد: ما چیزی به نام مرکز تبادل پیام نداریم، بلکه یک پروتکل است که از راه آن پیام رسان ها به یکدیگر متصل می شوند که کاملا امن و استاندارد است. ما بعنوان رگولاتور و تنظیم گر حوزه این پروتکل ها را تدوین و به پیام رسان ها ارائه کردیم و بر روی اجرایی شدن آن نظارت داریم.

وی اظهار داشت: اگر کار کمی به عقب افتاد، به این علت بود که ما اصرار داشتیم رمز نگاری استانداردی بین پیام رسان ها ایجاد شود که این هم صورت گرفت. ما مجموعه ضوابط فعالیت سکوهای پیام رسانی را تدوین کردیم و در سال ۱۳۹۵ ابلاغ گردیده اما متاسفانه به دلایلی تعلل شده بود. ما این را تهیه کردیم و در راه تصویب است و ضوابط فعالیت آنها را مشخص کرده است. برای حریم خصوصی قانون داریم، حتی فتوای رهبری هم داریم و به صورت چارچوب و قوانین سفت و سخت در این حوزه وجود دارد. ان شاالله ضوابط فعالیتشان بزودی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب می شود و بر مبنای آن پروانه می دهیم.

زارع پور تصریح کرد: ما تمام قد کنار پیام رسان های ایرانی ایستاده ایم و امکانات مختلف را در اختیار آنها قرار می دهیم تا خدمات مختلف را به مردم ارائه دهند. ما منابع لازم را در اختیار آنها قرار دادیم که بتوانند خدمات پایداری را به مردم ارائه دهند. این اقدام کار جدیدی است و هر کار جدیدی امکان دارد در ابتدا اشتباهاتی داشته باشد.
وی در رابطه با تعداد کسب و کارهای فعال در پیام رسان های داخلی اظهار نمود: ما رصد می نماییم که روز به روز به تعداد کاربران پیام رسان های داخلی افزوده می شود و بخشی از آن کسب و کارهایی هستند که در حال انتقال هستند، آمار ترافیک شرکت ملی پست بعنوان یک شاخص نشان دهنده اینست که روند فعالیت به حالت عادی بازگشته و آمار ترافیک پست نسبت به مرداد و شهریور افزوده شده است. آمار تراکنش های بانک مرکزی هم نشان داده است که کاهشی وجود نداشته است.



1402/02/06
00:58:03
5.0 / 5
550
تگهای خبر: استاندارد , تنظیم مقررات , خدمات , شركت
این مطلب بست روید چطور بود؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران در مورد این مطلب بست روید
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
BestRoid اندروید