بست روید: درآمد شرکت شیائومی چین در سه ماهه دوم امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل 64 درصد رشد کرد.
به گزارش بست روید به نقل از ایسنا، این سازنده تلفن هوشمند اعلام نمود میزان فروش در سه ماهه دوم به ۸۷.۸ میلیارد یوان (۱۳.۵۶ میلیارد دلار) رسید که بالاتر از ۵۳.۵۴ میلیارد یوان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ و فراتر از ۸۴.۵۳ میلیارد یوان درآمد پیش بینی شده از طرف مفسرین بود. درآمد خالص این شرکت به ۶.۳۲ میلیارد یوان رسید که برمبنای سالانه ۸۷.۴ درصد رشد داشت و بهتر از حد انتظار مفسرین بود.
تحریمهای دولت آمریکا مقابل هواوی که رقیب شیائومی بود، واحد تلفن هوشمند این غول مخابراتی را فلج کرد و به شیائومی اجازه داد به همراه دو شرکت اوپو و ویوو سهم بازارشان را توسعه دهند.
طبق اعلام شرکت تحقیقاتی Canalys، سهم شیائومی در بازار جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه دوم ۸۳ درصد برمبنای سال به سال رشد کرد. این شرکت ۵۲.۸ میلیون دستگاه گوشی به بازار عرضه نمود و برای اولین بار در تاریخ فعالیتش، دومین برند پرفروش جهان شد و بعد از سامسونگ و بالاتر از اپل قرار گرفت. با این وجود در بازار چین شیائومی از نظر فروش بعد از برندهای اوپو و ویوو قرار دارد.
شیائومی همزمان با بیان درآمدش از خرید استارتاپ رانندگی خودران "دیپ موشن" به ارزش ۷۷.۳۷ میلیون دلار آگاهی داد. وانگ شیانگ، رئیس شیائومی اظهار داشت: این خرید در امتداد تقویت کارهای این شرکت در زمینه تحقیقات و توسعه انجام گرفت.
شیائومی در مارس اعلام نمود که ۱۰ میلیارد دلار برای ورود به بخش خودروی برقی هزینه خواهدنمود. این شرکت هنوز رسما شراکت یا برنامه ای برای اولین مدل خود اعلام نکرده اما آگهی های عمومی در سایتهای کاریابی نشان می دهند این شرکت در تکاپوی جذب نبوغ است.
گروه چاینا اورگراند هفته گذشته آگاهی داد سرگرم مذاکره برای فروش واحد خودروی برقی خود به شیائومی است. شیائومی اعلام نمود در تماس با خودروسازان مختلف بوده اما هنوز تصمیم نگرفته است با کدام شرکت همکاری کند.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت عمده درآمدش را از فروش گوشی های تلفن همراه به دست می آورد. اما از فروش تبلیغات آنلاین و انواع دیگر سخت افزار مصرفی هم درآمد دارد. واحد خدمات اینترنت شیائومی که تبلیغات را در اپلیکیشنهای مختلف نمایش می دهد، برمبنای سال به سال ۱۹.۱ درصد رشد کرد.